We use cookies on this site to enhance your user experience. Do You agree?

Read more

Seminarium polsko-francuskie / Séminaire polono français

Historia oświaty i dzieje ruchu umysłowego / Histoire de l’enseignement et des mouvements intellectuels.

En ligne.

We współpracy z Instytutem Historii Sztuki PAN / en collaboration avec l’Institut d’Histoire de l’art de l’Académie polonaise des sciences

Linki Zoom zostaną zawieszone na stronie w przeddzień seminarium / Les liens Zoom seront affichés la veille du séminaire

27 stycznia 2022, godz. 16.30

Dr Magda Paul (Francja), Kobiety a czytelnictwo w XIX–XX wieku (kontynuacja tematu referowanego w zeszłym roku).

24. 02, godz. 16.30

Dr Michał Piekarski (Polska), Studenci i absolwenci muzykologii Uniwersytetu Wiedeńskiego, pochodzący z terenów II RP w latach 1918-1938 (kontynuacja tematu rozpoczętego w zeszłym roku)/ Etudiants et diplômés de musicologie de l’Université de Vienne, entre 1918 et 1938.

31. 03, godz. 16.30

Dr Mikołaj Getka-Kenig (Polska), Zabytki architektury i polityka historyczna – przypadek Krakowa 1945-1978 / Les monuments architecturaux et la politique historique : le cas de Cracovie, entre 1945 et 1978. 

Link do seminarium:

 : https://zoom.us/meeting/register/tJIlcO-urzsrEty-I8aVYTGPzS0ZF2AAxG2y

Meeting id: 968 7661 0188

passcode: 130078

28. 04, godz. 16.30

Mgr Daniel Sunderland (Polska), Żałoba narodowa w dobie powstania styczniowego w kontekście nierówności płciowych w podręcznikach do historii (kontynuacja tematu przedstawianego w 2020 roku) / Le deuil national aux temps de l’Insurrection de janvier : problématique du genre dans les manuels d’histoire.

26. 05, godz. 16.30

Prof. Krzysztof Pomian (Francja), Rola muzeów w kulturze, nauce, oświacie/ Le rôle des musées dans la culture, la science et l’éducation. 

30. 06, godz. 16.30

Prof. Władysława Szulakiewicz (Polska), Pedagogika na Uniwersytecie Stefana Batorego, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2019. Dyskusja o książce z udziałem Autorki / La pédagogie à l’Université Stefan Batory. Débat en présence de l’auteur.